Sif

הלכה א
שלא להפסיק לא בשלשה ראשונות ולא בשלשה אחרונות ובו ב' סעיפים:
אל ישאל אדם צרכיו בג' ראשונות ולא בג' אחרונו' ודוק' צרכי יחיד אבל צרכי צבור שרי:
משנה ברורה
1.
<b>That One Should Not Interrupt [the Amidah], Neither In The First Three [Blessings] Nor in the Final Three. Containing 3 Se'ifim:</b><br> One should not ask for one's needs in the first three [blessings of the Amidah] nor in the final three. And this is specifically [regarding] the needs of the individual, but [for the] needs of the community, it is permitted.
Mishnah Berurah

הלכה ב
אין לומר פיוטים ולא קרובץ (פי' קרובות ליוצר וי"א שהוא ר"ת קול רנה וישועה באהלי צדיקים) בתפלה: הגה ויש שמתירין הואיל וצרכי רבים הם (הרא"ש והתו' והר"י והר"ן ריש פ' בתרא דר"ה והג"מ פ"י וטור) וכן נוהגין בכ"מ לאמרם:
משנה ברורה
2.
One should not say liturgical poems nor a "krovetz" (meaning "krovot l'Yotzeir" [close to the blessing of Yotzeir Or], and some say it is an acronym for "Kol Rina Vi-shua B'ohalei Tzadikim" [Psalms 118:15]) during the prayer [i.e. Amidah]. <small>Gloss: And there are those who permit [them], since they are [considered] needs of the public (the Rosh; Tosefot; the Ri; and the Ran at the beginning of the last chapter of Tractate Rosh Hashana; and Hagahot Maimoni, chapter 10; and the Tur), and such it is practiced in all places to say them.</small>
Mishnah Berurah

אורח חיים משנה ברורה ב פרק קיב
Orach Chaim Mishnah Berurah 2 Chapter 112