א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
מא
מב
מג
מד
מה
מו
מז
מח
מט
נ
נא
נב
נג
נד
נה
נו
נז
נח
נט
ס
סא
סב
סג
סד
סה
סו
סז
סח
סט
ע
עא
עב
עג
עד
עה
עו
עז
עח
עט
פ
פא
פב
פג
פד
פה
פו
פז
פח
פט
צ
צא
צב
צג
צד
צה
צו
צז
צח
צט
ק
קא
קב
קג
קד
קה
קו
קז
קח
קט
קי
קיא
קיב
קיג
קיד
קטו
קטז
קיז
קיח
קיט
קכ
קכא
קכב
קכג
קכד
קכה
קכו
קכז
קכח
קכט
קל
קלא
קלב
קלג
קלד
קלה
קלו
קלז
קלח
קלט
קמ
קמא
קמב
קמג
קמד
קמה
קמו
קמז
קמח
קמט
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
Sif
הלכה א
שלא להפסיק לא בשלשה ראשונות ולא בשלשה אחרונות ובו ב' סעיפים:אל ישאל אדם צרכיו בג' ראשונות ולא בג' אחרונו' ודוק' צרכי יחיד אבל צרכי צבור שרי:
משנה ברורה
1.
<b>That One Should Not Interrupt [the Amidah], Neither In The First Three [Blessings] Nor in the Final Three. Containing 3 Se'ifim:</b><br> One should not ask for one's needs in the first three [blessings of the Amidah] nor in the final three. And this is specifically [regarding] the needs of the individual, but [for the] needs of the community, it is permitted.
Mishnah Berurah
הלכה ב
אין לומר פיוטים ולא קרובץ (פי' קרובות ליוצר וי"א שהוא ר"ת קול רנה וישועה באהלי צדיקים) בתפלה: הגה ויש שמתירין הואיל וצרכי רבים הם (הרא"ש והתו' והר"י והר"ן ריש פ' בתרא דר"ה והג"מ פ"י וטור) וכן נוהגין בכ"מ לאמרם:
משנה ברורה
2.
One should not say liturgical poems nor a "krovetz" (meaning "krovot l'Yotzeir" [close to the blessing of Yotzeir Or], and some say it is an acronym for "Kol Rina Vi-shua B'ohalei Tzadikim" [Psalms 118:15]) during the prayer [i.e. Amidah]. <small>Gloss: And there are those who permit [them], since they are [considered] needs of the public (the Rosh; Tosefot; the Ri; and the Ran at the beginning of the last chapter of Tractate Rosh Hashana; and Hagahot Maimoni, chapter 10; and the Tur), and such it is practiced in all places to say them.</small>
Mishnah Berurah