Sif

הלכה א
דיני קדושה. ובו ב סעיפים:
אין הצבור אומרים עם ש"צ נקדישך אלא שותקין ומכוונין למה שש"צ אומר עד שמגיע לקדושה ואז עונים הצבור קדוש: הגה ויש לישא העינים למרום בשעה שאומרים קדושה וכן מנענעים גופן ונושאין אותן מן הארץ [טור ושבולי לקט] ואין לדבר באמצע הקדושה [מהרי"ל וב"י בשם מהרי"א ודרך ארץ זוטא] ומי שאמר סדר קדושה ובא לבה"כ ומצא צבור עונין קדוש' חוזר ועונ' עמהם: [תשובת הרשב"א סי' רמ"ט]:
משנה ברורה
1.
<b>The Laws of Kedusha. Containing 2 Se'ifim:</b><br>The congregation does not say Kedusha together with the prayer leader, rather they should be silent and concentrate on what the prayer leader is saying, until he reaches Kedusha, and then the congregation answers "Kadosh". <small>Rem"a: And people should raise their eyes to the heavens when they are saying Kedusha, and also move their bodies and lift it from the ground [Tur and Shibolei Leket]. And one should not speak in the middle of Kedusha [Mahari"l and Beit Yosef in the name of Mahari"a and Derech Eretz Zuta]. And one who [already] said Kedusha and came to the synagogue and found the congregation answering Kedusha should repeat it and answer with them [Responsum of the Rashb"a - siman 249]</small>
Mishnah Berurah

הלכה ב
טוב לכוין רגליו בשעה שאומר קדושה עם שליח צבור:
משנה ברורה
2.
It is proper is keep one's feet together when he is saying Kedusha with the prayer leader.
Mishnah Berurah

אורח חיים משנה ברורה א פרק קכה
Orach Chaim Mishnah Berurah 1 Chapter 125