א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
מא
מב
מג
מד
מה
מו
מז
מח
מט
נ
נא
נב
נג
נד
נה
נו
נז
נח
נט
ס
סא
סב
סג
סד
סה
סו
סז
סח
סט
ע
עא
עב
עג
עד
עה
עו
עז
עח
עט
פ
פא
פב
פג
פד
פה
פו
פז
פח
פט
צ
צא
צב
צג
צד
צה
צו
צז
צח
צט
ק
קא
קב
קג
קד
קה
קו
קז
קח
קט
קי
קיא
קיב
קיג
קיד
קטו
קטז
קיז
קיח
קיט
קכ
קכא
קכב
קכג
קכד
קכה
קכו
קכז
קכח
קכט
קל
קלא
קלב
קלג
קלד
קלה
קלו
קלז
קלח
קלט
קמ
קמא
קמב
קמג
קמד
קמה
קמו
קמז
קמח
קמט
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
Sif
הלכה א
כמה פסוקים צריך לקרא לכל אחד ובו ו' סעיפים:ביום שקורין ג' אין קורין פחות מי' פסוקים וידבר עול' מן המנין ואי סליק ענינא בבציר מי' פסוקים כגון פרשת עמלק שאין בה אלא ט' פסוקים שפיר דמי:
משנה ברורה
1.
<b>How Many Verses Must Be Read For Each Aliyah. Containing 6 Se'ifim:</b><br>On a day that 3 [people] read, we do not read less than 10 verses. [The frequent short introductory verse] "And [the Lord] spoke..." is included in the count [of verses]. And if the topic ends in less than 10 verses, for example the parsha of Amalek [Exodus 17:8] which has only 9 verses, it is acceptable.
Mishnah Berurah
הלכה ב
אין קורין עם כל אחד פחות מג' פסוקים שנים קורין ג' ג' ואחד קורא ד' ואיזה מהם שקרא ד' הרי זה משובח:
משנה ברורה
2.
Each person does not read less than 3 verses. Two read 3 each, and one reads 4, and whichever one of them it is who reads 4, behold this one is praiseworthy.
Mishnah Berurah
הלכה ג
אם דילג פסוק אחד ולא קראו אם הוא במנחה בשבת או בשני וחמישי וקרא י' פסוקי' בלא פסוק המדולג אינו חוזר ואם לאו חוזר אבל בשבת אפי' דילג פסוק אחד חוזר וקורא ואפילו אחר שהחזיר את התור' ואמר קדיש חוזר וקורא הוא ושנים עמו ואפילו הפטיר והתפלל מוסף חוזר וקורא פרשיות המועדים (דינם) כמו מנחה בשבת ושני וחמישי לפי שכבר קראו הפרשיות בשבתות שלהן:
משנה ברורה
3.
If one skipped a verse and didn't read it - if it was Mincha on Shabbos, or a Monday or Thursday, and they read 10 verses besides for the skipped verse, they do not need to go back [and repeat the reading], but if not, then they must go back. But if it was [the] Shabbos [morning reading], then even if he skipped one verse, he must go back and read again; even if they already returned the Torah [to the ark] and they said Kaddish, he must go back and read - the skipped verse and two others; and even if they [already] read the Haftarah (the reading from the Prophets) and prayed Mussaf, he must go back and read again. The Torah readings on the Festivals (<small>their laws</small>) are similar to Shabbos Mincha, Monday, and Thursday, since they already read those readings on their [respective] Shabbos.
Mishnah Berurah
הלכה ד
אם קרא אחד ב' פסוקים צריך לחזור ולקרות ואם לא קראו בין שלשתן אלא ט' פסוקים ג' לכל אחד אינם צריכים לחזור ולקרות וראיה לדבר פרשת עמלק אבל אם קראו פחות מט' צריכין לחזור ולקרות:
משנה ברורה
4.
If one person read [only] 2 verses, he needs to go back and read [again]. And if they only read 9 verses between the three of them, 3 for each of them, there is no need for them to go back and read [again]. And proof for this is the parsha of Amalek [Exodus 17:8-16] (which only has 9 verses). But if they read less than 9 they need to go back and read [again].
Mishnah Berurah
הלכה ה
אם קרא פרשת פרה ופסק בהגר הגר בתוכם וגלל ספר תורה חוזר ופותח ומתחיל מראש הפרשה עד תטמא עד הערב ומברך לפניה ולאחריה:
משנה ברורה
5.
If one read the parsha of Parah and stopped [at the end of the tenth verse which concludes with the words] "ha'ger ha'gar be'tocham..." ("who lives among them..."), and rolled up the Torah scroll, he must go back, open it again, and start reading from the beginning of the parsha until [the verse which concludes with the words] "tit'ma ad ha'arev" ("shall be ritually unclean until the evening"), and he must make the blessing before and after it.
Mishnah Berurah
הלכה ו
הקורא בתורה ראשון וקורא השני מה שקרא הראשון אם הוסיף על מה שקרא הראשון שלשה פסוקים או אפילו שנים במקום דלא אפשר אותו שני עולה מן המנין ואם לאו אינו עולה מהמנין חוץ מפרי החג משום דלא אפשר:
משנה ברורה
6.
One who read from the Torah first, and the second [reader] read what the first had [already] read: if he added 3 verses to what was already read by the first, or even 2 verses in a place where it was not possible [to add 3], the second is included in the count [of valid aliyot]. But if not, he is not included in the count, except for [the reading of the portion of] the bulls of [Chol HaMoed] Chag (i.e. Sukkot) because there is no possibility [of adding additional verses].
Mishnah Berurah