Sif

הלכה א
אם שחיטת עובד כוכבים ומומר כשרה ובו י"א סעיפים:
שחיטת עובד כוכבים נבילה אפי' הוא קטן ואפי' אינו עובד עבודת כוכבים (כגון גר תושב טור) ואפילו אחרים רואין אותו:
משנה ברורה
1.
The shechita of a non-jew, (the animal slaughtered has the status of a) nevilah (animal which was not shechted or shechted improperly). Even if he (the non-Jew) was a minor and even if the non-jew does not worship idols. Rema: {For example, a legal resident (a non Jew who does not worship idols and lives among Jews)} and even if others watch him.
Mishnah Berurah

הלכה ב
מומר אוכל נבילות לתיאבון ישראל בודק סכין ונותן לו ומותר לאכול משחיטתו אפי' ישחוט בינו לבין עצמו והוא שיודעין בו שיודע הלכות שחיטה ואם לא בדק לו סכין תחלה אסור לאכול משחיטתו עד שיבדקנו בסוף ואין ליתן לו לכתחילה לשחוט אפי' כשר עומד על גביו בלי שיבדוק לו כשר את הסכין תחלה על סמך שיבדקנו בסוף: הגה מי ששחט והוציא טריפה פעם אחת מתחת ידו אם לא הוחזק בכך מותר לאכול אח"כ משחיטתו מ"מ דנין בזה לפי ראות עיני הדיין באדם השוחט אם כבר נכשל ורגלים לדבר מעבירין אותו (מהרי"ק שורש ל"ג):
משנה ברורה
2.
If a wanton sinner who eats a nevilah* and deliberately (slaughters), if a Jew first checks the knife that he is given, only then are we allowed to eat from what he slaughtered even if he slaughters alone (only) if he knows the laws of slaughter. However if the knife is not checked from the beginning, it is forbidden to eat what he slaughtered until we check the knife at the end. And if it’s not given to him in the beginning in order to slaughter, even if a trustworthy person stood over him to assist, without checking the knife from the beginning, we don’t rely that the knife was fit to slaughter.(even if you plan to check it at the end)
Mishnah Berurah

הלכה ג
מומר לתיאבון ששחט אפילו נשבע ששחט בסכין יפה אינו נאמן:
משנה ברורה
3.
A wanton sinner * who intends to slaughter, even if he swears that he slaughtered with a good knife he is not believed....(*carcass of a kosher animal not killed in accordance with Jewish law and therefore forbidden for consumption.**a ”mumar leteiavon” does not mean an apostate, it means a wanton sinner who sins out of lust or desire, not out of heresy)
Mishnah Berurah

הלכה ד
מומר לתיאבון ששחט בינו לבין עצמו ויש עמו סכין יפה ושאינו יפה ואומר שביפה שחט נאמן: ואפילו אם נמצא בשר בידו אם יש מומחין בעיר נאמן לומר מומחה שחט לי:
משנה ברורה
4.
Seif 4 If a wanton sinner slaughters alone, and he has with him a proper knife and a knife that is not proper. And then says that he slaughtered with the correct knife, we trust them.And even if we find meat in his hand, if there are experts in the city, we accept his slaughter (if the experts say) an expert slaughtered this.
Mishnah Berurah

הלכה ה
מומר להכעיס אפי' לדבר אחד או שהוא מומר לעבודת כוכבים או לחלל שבת בפרהסיא או שהוא מומר לכל התורה אפילו חוץ משתים אלו דינו כעובד כוכבים (ר' ירוחם): הגה ומי שאינו חושש בשחיטה ואוכל נבילות בלא תיאבון אף על פי שאינו עושה להכעיס דינו כמומר להכעיס (כך העלה הב"י מדברי הרא"ש):
משנה ברורה
5.
Seif 5 An (true) apostate*, even against one Jewish law, or if he is a Jew who worships foreign gods or who publicly desecrates the sabbath, or an apostate against all of torah apart from these two they have the status of non Jews *(Cuthean was added by the censors).*a Mumar Lehachis is someone who sins (in heresy) out of anger to G-d.
Mishnah Berurah

הלכה ו
מומר לאחד משאר עבירות א"צ לבדוק לו סכין ולהרמב"ם צריך ודוקא במומר לעבירה אבל מי שהוא פסול לעדות בעבירה מעבירות של תורה א"צ לבדוק לו סכין אפילו להרמב"ם (ב"י ושכ"כ הרמב"ם): הגה מיהו אם הוא פסול לעדות משום שאכל נבילות אעפ"י שאינו מומר לכך. כיון שהוא חשוד לאכול נבילות דינו כמומר לכך: (סברת ב"י והרמב"ם):
משנה ברורה
6.
Seif 6 An apostate who continues committing the same transgression, we don’t need to check his knife, according to the Rambam it needs to be checked, specifically if he is an apostate because of a transgression, however if he is an invalidated witness by a transgression that make up the torahs list of transgressions, you don’t need to check the knife, even according to the Rambam.
Mishnah Berurah

הלכה ז
מומר לערלות דינו כמומר לעבירה אחת. ואם אינו ערל אלא מפני שמתו אחיו מחמת מילה הרי הוא כשאר ישראל כשר:
משנה ברורה
7.
Seif 7 If he is an apostate because of his foreskin, his status is like one who transgresses a specific law. And if he wasn't circumcised due to a fear of death during the circumcision, Indeed he is like the rest of the kosher Jews.*a mumar le'aveirah is worse than pasul le'edut.
Mishnah Berurah

הלכה ח
כותי האידנא דינו כעובד כוכבים:
משנה ברורה
8.
Seif 8 A Samaritan nowadays has the status of an Idol Worshiper.
Mishnah Berurah

הלכה ט
צדוקי ובייתוסי (הם הנמשכים אחר צדוק ובייתוס מתלמידי אנטיגנוס איש סוכו שיצאו לתרבות רעה ואינם מאמינים בתורה שבע"פ) שחיטתן אסורה אא"כ שחטו ואחרים עומדים על גביהם וגם בדקו להם סכין: הגה מסור דינו כמומר ושחיטתו פסולה (הגהות אלפסי) ויש מכשירין (ב"י סימן קי"ט בשם רשב"א) ועיין לקמן סימן קי"ט:
משנה ברורה
9.
Seif 9 Saducees and Baiythiates (followers of Baiytus) what they slaughter is forbidden, however if they slaughter and an expert stood over them guiding them and they also checked the knife. (it is allowed).
Mishnah Berurah

הלכה י
התחיל פסול לשחוט וגמר הכשר או שהתחיל הכשר וגמר הפסול פסולה במה דברי' אמורים שהתחיל הפסול בדבר שעושה אותו נבילה כגון בוושט או ברוב הקנה אבל אם התחיל הפסול בחצי קנה וגמר הכשר כשירה:
משנה ברורה
10.
Seif 10 If an invalidated person starts to slaughter and when he finishes he is no longer invalidated, or if someone begins to slaughter as a kosher Jew and by the end of the slaughter has become and invalidated person. What do we tell them? (We say)From the beginning you were invalidated with respect to an issue, this makes what you slaughtered a nevilah, for example if the gullet and the majority of the trachea (were cut when he found out it is not allowed), however if from the beginning someone is invalidated and half of the Trachea (is already cut) and he finished as a kosher jew, it is permissible.
Mishnah Berurah

הלכה יא
היו ישראל ופסול אוחזין בסכין ושוחטין פסולה ואין צריך לומר אם כל א' סכינו בידו: (שחיטת קוף פסולה) (א"ז והוא בתוספתא ריש חולין):
משנה ברורה
11.
Seif 11 If a kosher Jew and an invalidated slaughterer simultaneously slaughter, it is not allowed to be consumed.We don’t need to say anything if his (The Kosher Jew’s) hand is on the knife.
Mishnah Berurah

יורה דעה יורה דעה ב פרק ב
Yoreh De'ah Yoreh De'ah 2 Chapter 2