א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
מא
מב
מג
מד
מה
מו
מז
מח
מט
נ
נא
נב
נג
נד
נה
נו
נז
נח
נט
ס
סא
סב
סג
סד
סה
סו
סז
סח
סט
ע
עא
עב
עג
עד
עה
עו
עז
עח
עט
פ
פא
פב
פג
פד
פה
פו
פז
פח
פט
צ
צא
צב
צג
צד
צה
צו
צז
צח
צט
ק
קא
קב
קג
קד
קה
קו
קז
קח
קט
קי
קיא
קיב
קיג
קיד
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
Sif
הלכה א
דיני לקיחת ומכירת טלית. ובו ב סעיפים:הלוקח טלית מצוייצת מישראל או מתגר עכו"ם [ואומר שלקחן מישראל נאמן] [נ"י הלכות ציצית] כשר דכיון דתגר הוא חזקה שלקחה מישראל דלא מרע נפשיה אבל אם לקח מעכו"ם שאינו תגר פסול':
משנה ברורה
1.
<b>Laws of Buying and Selling a טלית. Containing 2 Se'ifim:</b><br>One who buys a טלית with ציצית on it from a Jew or from a non-Jewish merchant <small>[and he says that he bought it from a Jew, and he's believed] (Nimukei Yosef - Laws of ציצית)</small> it is valid, because since he's a merchant, there's a presumption [that he's telling the truth and] that he bought it from a Jew because he wouldn't harm himself (ie. ruin his career by lying to customers). But, if one bought it from a non-Jew that's not a merchant, it is invalid.
Mishnah Berurah
הלכה ב
אין מוכרין טלית מצוייצת לעכו"ם שמא יתלוה עם ישראל בדרך ויהרגנו אפי' למשכן ולהפקיד טלית מצוייצת לעכו"ם אסור אא"כ הוא לפי שעה דליכא למיחש להא:
משנה ברורה
2.
One can not sell a טלית with ציצית on it to a non-Jew because maybe he will [wear it, pretending to be a Jew, and] accompany a Jew on the road and kill him. Even to use as collateral and to deposit a טלית with ציצית on it to a non-Jew is forbidden, unless it's temporary since then there's nothing to worry about.
Mishnah Berurah