Sif

הלכה א
מקום השחיטה בצואר. ובו ד' סעיפים:
מקום השחיטה בצואר בקנה לצד הראש משיפוי כובע ולמטה והוא קודם שיתחיל הכובע לשפע ולעלות והיינו שייר בחיטי והוא שבסוף הקנה למעלה יש בתוך טבעת הגדולה כמו שני גרגרים מגוף שחוסי (פירוש תרגום בדל אזן הסחוס דבאודן כלומר הקשה שבאוזן) ונקראים חיטי ואם שחט בתוך החיטין ושייר מהם כל שהוא למעלה כשרה שהרי שחט משיפוי כובע ולמטה ואם לא שייר מהם כלום אלא שחט למעלה מהם הרי זה מוגרמת (פי' הגרמה הכרעת הסכין חוץ למקום שחיטה לצד הראש או לצד הגוף) ופסולה (ולכתחלה ישחוט למטה מטבעת הגדולה) (מרדכי פ' א"ט ומהרי"ו הלכות שחיטה ועי' ס"ק א') ושעורו למטה עד ראש כנף האונא כשנופחין אותה ועולה למעלה עד מקום שמגיע ראשה בקנה אז הוא המקום בעצמו שהיתה נוגעת כשהיתה חיה הבהמה והיתה רועה כדרכה כשתמשוך צוארה לרעות בלי שתאנוס עצמה למשוך צוארה ביותר. (ובעוף למטה בקנה כמו בושט) (ר"ן בשם הרא"ה) (עיין ס"ק ד' כל הסעיף):
משנה ברורה
1.
Seif 1 The place to slaughter is on the neck by the carotid that leading towards the head.From the opening of the sternohyoid and below. This is before the Esophagus becomes wide. That is where there are carotids left.They are located from the upper carotid, beneath the big cervical opening that is like two hoppers from the body to the dispenser . Those carotids are called “cheiti”.If he slit into the carotids and the cervices remained slightly connected on the top, it is kosher because he slit opening of the sternohyoid and below. If nothing is left from the carotid but slit from above the carotid that is a destruction—meaning the cause of using the knife outside the place of slaughter towards the head of the body—is rejected. And its ring below is until the tip of the (upper) lobe of the lung… When you are going to inflate the lung and the laube, the place where it reaches at the tip that is the same place where it reached when the animal was alive and it was grazing in it regular way when it would stretch out its neck to graze without it having to stretch out its neck anymore then what's usual.
Mishnah Berurah

הלכה ב
ובוושט מתחלת המקום שכשחותכין אותו מתכויץ עד מקום שישעיר ויתחיל להיות פרצים פרצים ככרס שחט למעלה ממקום זה והוא הנקרא תורבץ הוושט או למטה ממקום זה והוא מתחלת בני מעים שחיטתו פסולה ושיעור תורבץ הוושט שאינו ראוי לשחיטה למעלה בבהמה וחיה כדי שיאחוז בשתי אצבעותיו (ל' רמב"ם פ"א מה"ש דין ה'): הגה וי"א כדי רוחב ד' אצבעות (טור בשם רש"י ומהרי"ו) וקבלה ביד הקדמונים שבכל בהמה וחיה השיעור עד מקום שמגיע שם אוזן הבהמה או החיה כשכופפין אותה (הגה במהרי"ו וא"ז בשם קצת פירושים וב"י בשם מ"כ): ובעוף הכל לפי גדלו וקטנו: הגה ואין חילוק בין יונה לשאר עופות דבכולן שיעורן שוה (הסכמת כל הפוסקים) (כן הוכיח בד"מ דיונה דבש"ס הוא שם מ"ד ולא עוף לאפוקי ב"י בשם מ"כ) . ולמטה עד הזפק: הגה ועוף שאין לו זפק עד בין האגפים (ב"י) ולפי שאין אנו בקיאין בשיעורין אלו נכון לשחוט באמצע הצואר לארכו דאז יוצא מידי ספק (ב"י בשם סמ"ק):
משנה ברורה
2.
Seif 2 And in the gullet, (the place of slaughter) begins in the spot where when we cut it will shrivel, until the point down below that it begins getting scales and hair like the inside of a stomach. If you slaughter above from this place, this is called the “Turbatz haveshet”, or if you slaughter below this area which is the beginning of were the intestines begin, the slaughter is unacceptable. And this section of (Turbatz haveshet) that is not fit for shechitah up above, Regarding a domesticated or wild animal it's an amount that you are able to grab with two fingers and regarding a fowl, it all depends how large or small. And the section (of the slaughter) is until the (roof of ) throat.
Mishnah Berurah

הלכה ג
צריך השוחט שישחוט באמצע הצואר ואם שחט מן הצדדין שחיטתו כשרה והוא שהחזיר הסימנים ויודע שחתכם קודם שחתך המפרקת כי הסימנים רכים ונדחים מן הסכין והוא הדין לשוחט מן העורף:
משנה ברורה
3.
Seif 3 A slaughterer needs to slaughters it in the middle of the neck; and if you slaughter on sides of the neck, the slaughter will be acceptable, (only) if he turned the signs back and he knows that he cut them before cutting the neck bone, because the signs are soft and they get pushed away from the knife, It is the same halacha if you slaughter it from the back of the neck.
Mishnah Berurah

הלכה ד
טוב ליזהר למשמש בסימנים ולתפשם קודם שחיטה כדי שיזדמנו קודם בשר הצואר וביונים נמצאים הסימנים בצדדים וצריך אימון ידים וזהירות גדולה שאם לא ימשמש בהם ויזמינם לפניו קודם שחיטה קרוב הדבר מאד לפשוע ולחתוך המפרקת קודם הסימנים:
משנה ברורה
4.
Seif 4 It is to good to be careful, to feel around the signs (before slaughtering) in order that the knife should cut them before it cuts the flesh of the neck. And with doves we find that the signs are on the sides so we insure that one must have skilled hands and have great caution, if we can’t feel the signs before slaughter it is likely that you may come to be negligent and you will cut the neck before the simanim.
Mishnah Berurah

יורה דעה יורה דעה א פרק כ
Yoreh De'ah Yoreh De'ah 1 Chapter 20