Sif
הלכה א
שיעור השחיטה בכמותה. ובו ה' סעיפים:כמה הוא שיעור השחיטה (של) הקנה והוושט השחיטה המעולה שיחתכו שניהם בין בבהמה ובין בעוף ולזה יתכוין השוחט ואם שחט רוב אחד מהם בעוף ורוב שנים בבהמה ובחיה שחיטתו כשרה ובלבד כשימדדו אותו ימצאו שהנשחט הוא רוב וכיון שימצאו שהנשחט יותר מחצי אפילו כחוט השערה דיו:
משנה ברורה
1.
Seif 1 How much must one cut of the trachea and esophagus. The best way to slaughter is to cut both of them an animal and a fowl side by side this is what he (the slaughterer) should do.. If you cut one sign by a fowl, and one sign of an animal and a beast, the slaughter is acceptable, as long as when you measure it you find that it was slaughtered to the majority, and if you find that the part that was slaughtered was more than half even a hair breadths more than half it´s enough.
Mishnah Berurah
הלכה ב
אם שחט בבהמה האחד כלו וחצי השני ובעוף שני חצאי סימנים פסולה:
משנה ברורה
2.
Seif 2 If one slaughters with one animal one full sign and half of a second one, and with a fowl you slaughtered both signs both half of each it is not acceptable.
Mishnah Berurah
הלכה ג
לא שחט רוב הסימן במקום אחד כגון שהתחיל לשחוט ונתהפך הסימן וגמרה שם ובין שניהם רוב כשרה בין בקנה בין בוושט לא מיבעיא אם שני החתכים שוים בהיקף אחד אלא אפילו האחד לצד הראש והשני לצד מטה כשר בין אם אדם אחד שחט כך בשנים או בג' מקומות בין ששחטו שנים בשני סכינים אבל אם הכל בצד אחד כגון שלאחר שהתחיל לשחוט מעט הניח זה המקום ושחט למטה או למעלה ממנו באותו צד צריך שיהא הרוב במקום אחד וכשיש רוב אפילו במקום השני כשר ואעפ"י שאין השחיטה מפורעת (פי' גלויה ונכרת) :
משנה ברורה
3.
Seif 3 If one did not slaughter the sign (that makes an animal kosher) in one spot, for example if one started slaughtering and the sign turned over (moved) and one completed the slaughter, and between the two cuts you have a sizeable amount, it is acceptable whether you do it either by the windpipe or the esophagus.This applies not only in a case where both of these cuts are circling the same spot, (but) even if the first cut you made up near the head and the second cut you made further down, its acceptable, whether it's one person who made a cut like this in two or three spots or if it was two people who slaughtered (in this manner) using two different knives, it is acceptable. But if both are on the same side of the sign, like in a case that he started slaughtering a little and then left his spot and then slaughtered above or below the spot on the same side, you need that the sizeable amount be in one of his cuts, one cannot combine the two because they are both on the same sign, if when you have the sizeable amount even it's only in the second cuts it acceptable although the slaughter is not revealed and obvious.
Mishnah Berurah
הלכה ד
שחיטה העשהיה כקולמוס או כשיני המסרק כשר:
משנה ברורה
4.
Seif 4 A Slaughter that was performed like a quill (like cut at an angle) or like the teeth of comb (or up and down on an angle) it's acceptable.
Mishnah Berurah
הלכה ה
היה חצי הקנה חתוך ושחט בו והשלימו לרוב (ויודע שלא ניקב הוושט) (ב"י) כשר וכן אם התחיל לשחוט במקום השלם ופגע בחתך והחתוך משלימו לרוב כשר :
משנה ברורה
5.
Seif 5 If 1/2 of the esophagus was cut, and then it was slaughtered completely to a sizable amount it is complete; it is permissible. Thus (in a case) where if one started slaughtering in a spot (in the sign) that is whole, and one found their was a flaw in the (original) cut, and one cut it completely to a sizeable amount, it is acceptable.
Mishnah Berurah