Sif
הלכה א
באיזו מין צריך לשחוט הורידין. ובו ב' סעיפים:בעוף צריך לשחוט הורידין (פי' חוטים שמהן יוצא הדם וינ"י בלע"ז) או לנקבם בשעה שהוא מפרכס שעדיין הדם חם כדי שיצא ולא יתקרר בתוכו ואם לא עשה כן לא יצלנו שלם ואם צלאו שלם ישליך הורידין ויחתוך סביבם כדי נטילה שהוא כעובי אצבע: הגה ואם נמלח כך מסירין אח"כ החוטין ושרי (ועי' ס"ק ו') ויש מחמירים לקלוף סביב החוטין (אגור בשם מהר"י מווין) : ואם בשלו שלם מחטט ומנקר החוטים והשאר אם יש בכל מה שבקדרה כדי לבטל הדם שבכל החוטין בס' מותר: הגה ואם הסירו הראש ממנו לא מקרי שלם (מרדכי והגהות אשיר"י ואגור ותשובת מהרי"ל סימן נ"ח ע"ש) ולכן נהגו להסירו מן העופות השלמות ועיין לקמן סימן ע"ו אם לא נשחטו הורידין:
משנה ברורה
1.
Seif 1 With fowl one needs to cut the veins or pierce them while it twitches and the blood is warm, in order that the blood should go out and not get cold. And if one didn't so, one should not roast it whole, and if one roasts it whole then one should throw out the veins and cut around a thin peel about the width of a finger. If one cooks it while its whole you search and dig out these blood vessels and what remains, and if you get everything (enough) from what was checked that you nullify the blood from all the blood vessels to 1/60th or less of the total than it is permissible.
Mishnah Berurah
הלכה ב
הבהמה אין צריך לנקוב הורידין בשעת שחיטה מפני שאין דרך לצלותה שלימה אבל אם רוצה לצלותה שלימה צריך לנקוב ורידיה בשעת שחיטה ואם לא נקבם אסור לצלותה או לבשלה שלימה: הגה ואם צלאה או בשלה שלימה דינה כמו בעוף (בית יוסף לדעת כמה פוסקים) וסתם עוף נשחטו הורידין וסתם בהמה לא נשחטו וכל זה כשיצא דם בשעת שחיטה אבל אם לא יצא דם אין חוששין לשחיטת הורידין דהא לא נתעורר הדם לצאת (ר"ן פ' השוחט בשם רשב"א והוא במשמרת הבית דף כ'):
משנה ברורה
2.
Seif 2 On a domesticated animal one does not need to cut or pierce the blood vessels during slaughter. Because it's not common to roast it whole, however if one wants to roast it whole one needs to cut or pierce the blood vessels during slaughter, and if does not , it is forbidden to roast or cook whole.
Mishnah Berurah