א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
מא
מב
מג
מד
מה
מו
מז
מח
מט
נ
נא
נב
נג
נד
נה
נו
נז
נח
נט
ס
סא
סב
סג
סד
סה
סו
סז
סח
סט
ע
עא
עב
עג
עד
עה
עו
עז
עח
עט
פ
פא
פב
פג
פד
פה
פו
פז
פח
פט
צ
צא
צב
צג
צד
צה
צו
צז
צח
צט
ק
קא
קב
קג
קד
קה
קו
קז
קח
קט
קי
קיא
קיב
קיג
קיד
קטו
קטז
קיז
קיח
קיט
קכ
קכא
קכב
קכג
קכד
קכה
קכו
קכז
קכח
קכט
קל
קלא
קלב
קלג
קלד
קלה
קלו
קלז
קלח
קלט
קמ
קמא
קמב
קמג
קמד
קמה
קמו
קמז
קמח
קמט
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
Sif
הלכה א
דיני ציצית בבית הקברות. ובו ד סעיפים:מותר לכנס בבית הקברות והוא לבוש ציצית והוא שלא יהא נגרר על הקברות אבל אם הוא נגרר על הקברות אסור משום לועג לרש במה דברים אמורים בימיהם שהיו מטילים ציצית במלבוש שלובשים לצורך עצמם אבל אנו שאין אנו מכוונים בהם אלא לשם מצוה אסור אפילו אינם נגררים וה"מ כשהציציות מגולי' אבל אם הם מכסים מותר:
משנה ברורה
1.
It is permitted to enter a cemetery while wearing tzitzit as long as the fringes do not drag on the graves. But if the fringes drag on the graves it is forbidden as an example of "mocking the poor." The conditional prohibition (only if the fringes are dragging on the graves) applied in their (Talmudic) times, when they placed fringes on their daily garments, but for we who wear fringed garments only for the sake of fulfilling the mitzvah (of tzitzit), it is forbidden even if the fringes do not drag on the graves. However, it is forbidden only if the fringes are visible, but if they are covered, it is permitted.
Mishnah Berurah
הלכה ב
יש נוהגים לקשור ב' ציציות שבשני כנפים זה עם זה כשנכנסים לבי' הקברו' ולא הועילו כלום בתקנתן:
משנה ברורה
2.
There are those with the custom to tie two tzitzit on two corners together when they enter a cemetery and there is no purpose in doing so.
Mishnah Berurah
הלכה ג
הנכנס תוך ד' אמות של מת או של קבר דינו כנכנס לבית הקברות:
משנה ברורה
3.
The laws of one who goes within four cubits of a corpse or of a grave are the same as those for one who enters a cemetery.
Mishnah Berurah
הלכה ד
במקום שנוהגים להסיר ציצית מטלית המת בבית אם הכתפים לובשים ציצית איכא למיחש בהו משום לועג לרש:
משנה ברורה
4.
In those places where it is the custom to remove the tzitzit from a dead person's tallit in the home, if the pallbearers wear tzitzit there is reason to suspect transgression of "mocking the poor."
Mishnah Berurah