Sif

הלכה א
דין תפילין בשבת ויום טוב ובו ב סעיפים:
בשבת ויו"ט אסור להניח תפילין מפני שהם עצמם אות ואם מניחים בהם אות אחר היה זלזול לאות שלהם:
משנה ברורה
1.
...It is prohibited to wear tefillin on Shabbos or Yom Tov since they are an אות (a sign) and if one were to also wear an extra sign it would be a disgrace to their sign.
Mishnah Berurah

הלכה ב
בחוה"מ ג"כ אסור להניח תפילין מהטעם הזה בעצמו שימי חוה"מ גם הם אות: הגה וי"א שחוה"מ חייב בתפילין [ב"י בשם הרא"ש] וכן נוהגין בכל גלילות אלו להניחם במועד ולברך עליה' אלא שאין מברכין עליה' בקול רם בב"ה כמו שאר ימות השנה:
משנה ברורה
2.
...On Chol HaMoed it is prohibited to wear tefillin for the same reason, namely that Chol HaMoed is also an אות (sign). Rema: There are those who maintain that one is obligated to wear tefillin on Chol HaMoed [Beit Yosef quoting the Rosh] and the custom in all these regions is to put on tefillin with a beracha. The only difference is that the beracha is not recited out loud in shul as is normally done.
Mishnah Berurah

אורח חיים משנה ברורה ה פרק לא
Orach Chaim Mishnah Berurah 5 Chapter 31