Sif

הלכה א
זמן הנחת התפילין. ובו שלשה סעיפים:
גדול שכר מצות תפילין וכל מי שאינו מניחם הוא בכלל פושעי ישראל בגופן:
משנה ברורה
1.
Great is the reward for the mitzvah of tefillin, and anyone who does not wear them is included in the group of "sinners of Israel" [sinning in their] bodies.
Mishnah Berurah

הלכה ב
מצותן להיותם עליו כל היום אבל מפני שצריכי' גוף נקי שלא יפיח בהם ושלא יסיח דעתו מהם ואין כל אדם יכול ליזהר בהם נהגו שלא להניחם כל היום ומ"מ צריך כל אדם ליזהר בהם להיותם עליו בשעת ק"ש ותפלה:
משנה ברורה
2.
It is a Mitzvah to have them [tefillin] on all day, but because they [tefillin] need a clean body [meaning that] he does not pass gas, and [further require] that one not distract his mind from them, and not every person is able to be careful with them, the practice is not to wear them all day. Nevertheless every man needs to be careful with them that they should be on him during the reciting of Shema and Tefilah [aka Shemoneh Esreh].
Mishnah Berurah

הלכה ג
קטן היודע לשמור תפילין בטהר' שלא יישן בהם ולא יפיח בהם: הגה ושלא ליכנס בהן לבית הכסא [רש"י פ' לולב הגזול] חייב אביו לקנות לו תפילין לחנכו: הגה וי"א דהאי קטן דוקא שהוא בן י"ג שנים ויום א' [בעל העיטור] וכן נהגו ואין לשנות [דברי עצמו]:
משנה ברורה
3.
A minor who knows to guard tefillin in purity, such that he will not sleep or flatulate while wearing them -Rema: "and not to enter the bathroom with them" [based on Rashi in the chapter of "The Stolen Lulav"] - his father is obligated to acquire tefillin for him in order to train him [in the commandment]. Rema: "And some say that this 'minor' is only if he is 13 years and one day (Ba’al HaIitur). And so is the custom and one should not change from it.
Mishnah Berurah

אורח חיים משנה ברורה א פרק לז
Orach Chaim Mishnah Berurah 1 Chapter 37