Sif
הלכה א
במה שוחטין. ובו ד' סעיפים:בכל דבר התלוש שוחטין בין בסכין בין בצור בין בקרומית של קנה האגם הנקרא אישפד"ניא (ושן וצפורן יחידי) (טור) וכיוצא בהם מדברים החותכים. והוא שיהיה פיו חד ולא יהיה בו פגם: הגה ואסור לשחוט בשאר קנים או זכוכית שקסמים נבדלין מהם ויש לחוש לנקיבת הסימנים. (ב"י בשם רש"י וכ"כ הר"ן): סכין שצדו א' מגל. וצדו השני יפה. לא ישחוט בצד היפה לכתחלה. גזירה שמא ישחוט בצד האחר. ואם שחט הואיל בצד היפה שחט שחיטתו כשירה: הגה וה"ה בסכין ארוך שיש בו פגימה ונשאר בו שיעור שחיטה בלא פגימה דאסור לשחוט בו אפילו במקום היפה אפילו אם כרך מטלית על הפגימה (טור) ואם שחט בו ואמר ברי לי שלא נגעתי במקום הפגימה שחיטתו כשרה. (מרדכי ספ"ק דחולין ואשר"י ותא"ו נט"ז וכל בו ורוקח ומהרי"ל) אפילו לא כרך מטלית על הפגימה ובי"ט שאי אפשר להשחיז הסכין (טור ואשר"י ור"פ עב"י) וכן בחול בשעת הדחק מותר לשחוט לכתחלה אם כורך מטלית על הפגימה. (טור וב"י שסמך על העיטור ור"ן וסה"ת וסמ"ג והגה"מ) (וע"ל סימן י"ח ס"י) ולכתחילה יש ליזהר אפילו אין לסכין פגימה רק בין הקתא לסכין לא ישחוט בו. (מצא בשחיטות ישנים) (ד"מ סימן י"ח סוף ס"ב):
משנה ברורה
1.
Seif 1 One may slaughter with anything that is detached from the ground, whether slaughtering with a knife or a rock or a thin reed of a lake, or any of these that can cut. (one may slaughter).(These objects) must have a sharp edge, and cannot have a flaw.Regarding a knife that has one side that is bent and one side that is good, one must not slaughter with the good side from the outset, this was a parameter that was taken so as not to enable the slaughterer to come to use the bad side.If he does slaughter, because it was the good side that was used to slaughter, it is permissible.
Mishnah Berurah
הלכה ב
השוחט בדבר המחובר לקרקע. או לגוף. כגון צפורן ושן המחוברין בבהמה. שחיטתו פסולה. ובתלוש מן הקרקע ולבסוף חברו בקרקע לא ישחוט ואם שחט שחיטתו כשרה ואפילו אם בטלו והוא שלא יהא נשרש בארץ אחר שבטלו:
משנה ברורה
2.
Seif 2 If one slaughters with something connected to the ground, or a body, like a fingernail and a tooth connected to an animal, the slaughter is invalidated.Or something detached from the ground but that will end up connected to the ground, we don't slaughter, if one slaughters it is permitted, and even if it is nullified, as long as it is not rooted again after it is nullified.
Mishnah Berurah
הלכה ג
חתך מבהמה לחי שיש בו שינים חדים ושחט בהם שחיטתו פסולה מפני שהם כמגל אבל בשן אחד הקבוע בלחי שוחט בו לכתחלה (וה"ה בציפורן הקבוע ביד התלושה מן הגוף) (ב"י):
משנה ברורה
3.
Seif 3 If one cuts with a jaw of an animal that has sharp teeth and slaughters with it, his slaughter is invalidated. (because it is like a sickle). However with one tooth that is affixed to the jaw, if one slaughters (before the fact) it is permissible.
Mishnah Berurah
הלכה ד
נעץ סכין בכותל (או בדבר התלוש) והעביר הצואר עד שנשחט שחיטתו כשרה (ל' הרמב"ם פ"ב מה"ש דין ח') והוא שיהיה צואר הבהמה למטה והסכין למעלה שאם היה צואר בהמה למעלה מהסכין שמא תרד הבהמה בכובד גופה ותחתוך בלא הולכה והבאה ואין זו שחיטה. ואפילו אמר ברי לי שלא דרסתי שחיטתו פסולה (טור ופוסקים) לפיכך אם היה עוף בין שהיה צוארו למעלה מהסכין הנעוצה. או למטה ממנה שחיטתו כשרה :
משנה ברורה
4.
Seif 4 If someone inserts a knife into a wall, and passes it across the neck (of an animal) until it is slaughtered, it is permissible, provided that the animal's neck is below and the knife above, if the neck of the animal will be above the knife, it is possible that the animal will descend with the weight of its body [on the knife] and cut [its throat] without [it being brought back and forth]. This is not considered as being slaughtered ritually, Even if he says I am sure that it (the animal) didn’t trample (it neck) over it (the knife), the slaughter is invalidated, therefore, if it was a fowl, whether its neck is above the knife that is implanted or below it, the slaughter is acceptable.
Mishnah Berurah