Sif

הלכה א
דין מליחת הראש והטלפים והמוח. ובו ג' סעיפים.
הראש חותכו לשנים ומולחו יפה לצד פנים וחוזר ומולח על השיער שאין השיער מעכב על ידי המלח להפליט דם:
משנה ברורה
1.
[1] The head (1) is cut into two pieces and salted well on the inner side, [2] and is salted on its hair, for the hair is not a blockage from allowing blood to be released by the salt.
Mishnah Berurah

הלכה ב
הטלפים מחתך אותם מעט למטה ומולחו ויניח מקום החתך למטה וימלח גם על השיער (ועיין לעיל סימן ס"ח):
משנה ברורה
2.
(2) [3] The hooves are slightly slit at the bottom, salted, and laid out so the slit is face down. The hair is also salted. [4j See earlier section 68.
Mishnah Berurah

הלכה ג
הקרום שעל המוח יש בו חוטין והמוח עצמו יש בו דם ואינו יוצא מידי דמו במליחת הראש לפי שעצם הראש מקיפו ועומד לפניו ואין מקום לדם לזוב לפיכך הבא למולחו קורעו ומוציא המוח וקורע הקרום ומולחו ואם רצה למלוח הראש והמוח בתוכו ינקוב העצם כנגד הקרום וינקוב גם הקרום וימלח ויניח הנקב למטה ומותר אפילו לקדירה: הגה ועיין לעיל סימן ס"ח כיצד נוהגין לכתחלה (ש"ד בשם מ"ה) ואם נמלח הראש שלם בלא נקיבת העצם הקרום והמוח אסורים ושאר הראש מותר וכל שכן שאר בשר שעמו (ארוך כלל י"ז וש"ד) הקולית ושאר עצמות שיש בהן מוח צריכין מליחה ומליחת העצם מועיל למוח שבקרבו וא"צ לנקוב העצם (טור בשם הרשב"א) מיהו לכתחלה לא ימלחנו עם שאר בשר רק לבד ובדיעבד שרי (ארוך כלל ל"א) :
משנה ברורה
3.
The membrane surrounding the brain has many veins, and the brain itself has much blood which will not come out through simply salting the head, because the skull is blocking it, not allowing for the blood to flow. Therefore, one who wants to salt it must cut the skull and remove the brain, cut the surrounding membrane and salt it. [5] If one wants to salt the head with the brain inside, then a hole must be pierced throughout the skull and membrane, salt it, and place the hole face down as to allow the blood to flow. It is then permitted even to be cooked. Rema: [6] And see earlier in section 68 how one should act initially. If one salted the whole head without making a hole in the skull then the [7] membrane and skull are forbidden, (3) [8] but the head is permitted along with any other meat that is with it. The thigh bone, as well as other bones that have marrow inside of them [9] must be salted [10] and the salting of the bone suffices for the marrow as well. The bone need not be pierced. [11] Nevertheless, ideally one should not salt it along with other meat, only alone. Post facto it is permitted.
Mishnah Berurah

יורה דעה יורה דעה ב פרק עא
Yoreh De'ah Yoreh De'ah 2 Chapter 71