Sif

הלכה א
דין נושאי המטה והמנחמים והמלוין ובו ה"ס:
נושאי המטה וחילופיהן וחילופי חילופיהן בין אותם שהם לפני המטה בין אותם שהם לאחריה מאחר שלמטה צורך בהם פטורים ושאר המלוין את המת שאין למטה צורך בהם חייבים:
משנה ברורה
1.
<b>Laws of Those who Carry the Bier and Those who Comfort and Escort, Containing 5 S'ifim</b><br> Those who carry the bier and the substitutes (ie. those who will take over for the first ones) and the substitutes for the substitutes, whether they are those who are in front of the bier (ie. who have not yet carried it) or those who are in back of it (ie. who carried it already), since they are needed for the sake of the bier, they are exempt. And the rest of the escorters of the dead (ie. they are just escorting it but not carrying it) who are not needed for the sake of the bier, are obligated.
Mishnah Berurah

הלכה ב
אין מוציאין את המת סמוך לק"ש שאין שהות להוציאו ולקברו קודם שיגיע זמן ק"ש ואם התחילו להוציאו אין מפסיקין כדי לקרות:
משנה ברורה
2.
We do not bring out the body close to [the time for the] Recitation of the Sh'ma, in that there is not [enough] time to bring it out and to bury it before the time of the Recitation of the Sh'ma will arrive. But if they [already] began to bring it out, then we do not interrupt in order to recite [it].
Mishnah Berurah

הלכה ג
העם העוסקים בהספד בזמן שהמת מוטל לפניהם נשמטים א' א' וקורין ומתפללין אין המת מוטל לפניהם הם קורין ומתפללין והאונן יושב ודומם:
משנה ברורה
3.
The people occupied with the eulogy at the time that the body is lying before them slip away one by one and recite [the Sh'ma] and pray [the Amidah]. If the body is not lying before them, they recite [Sh'ma] and pray, and the pre-burial-mourner sits and is silent.
Mishnah Berurah

הלכה ד
קברו את המת וחזרו האבלים לקבל תנחומין וכל העם הולכין אחריהם ממקום הקבר למקום שעומדין שם האבלים לעשות שורה לקבל תנחומין אם יכולין העם להתחיל ולגמור אפי' פסוק אחד קודם שיגיעו לשורה יתחילו ואם לאו לא יתחילו: הגה אם יש שהות ביום לקרא אח"כ (ב"י בשם הרמב"ן):
משנה ברורה
4.
They buried the deceased and the mourners returned to receive condolences, and all the people go after them from the place of the grave to the place that the mourners are standing to do a line to receive condolences - if the people are able to begin and to finish even one verse before they arrive at the line, they begin. And if not, they don't begin. <small>Rem"a: if there is time [left] in the day to recite afterwards (Beit Yosef in the name of the Ramban).</small>
Mishnah Berurah

הלכה ה
העומדים בשורה לנחמו הפנימים שרואים פני האבל פטורים והחיצונים שאינם רואים פני האבל חייבים:
משנה ברורה
5.
The ones standing in line to comfort [the mourner], the inner ones that see the face of the mourner are exempt, and the outer ones that do not see the face of the mourner are obligated.
Mishnah Berurah

אורח חיים משנה ברורה ב פרק עב
Orach Chaim Mishnah Berurah 2 Chapter 72