א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
מא
מב
מג
מד
מה
מו
מז
מח
מט
נ
נא
נב
נג
נד
נה
נו
נז
נח
נט
ס
סא
סב
סג
סד
סה
סו
סז
סח
סט
ע
עא
עב
עג
עד
עה
עו
עז
עח
עט
פ
פא
פב
פג
פד
פה
פו
פז
פח
פט
צ
צא
צב
צג
צד
צה
צו
צז
צח
צט
ק
קא
קב
קג
קד
קה
קו
קז
קח
קט
קי
קיא
קיב
קיג
קיד
קטו
קטז
קיז
קיח
קיט
קכ
קכא
קכב
קכג
קכד
קכה
קכו
קכז
קכח
קכט
קל
קלא
קלב
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
Sif
הלכה א
הישן עם אשתו ובניו איך יתנהג ובו ד' סעיפים:שנים שהיו ישנים בטלית אחד ובשר שניהם נוגעים זה בזה לא יקראו ק"ש אא"כ היתה טלית מפסקת ביניהם ממתניהם ולמטה:
משנה ברורה
1.
<b>The One Who Sleeps Next To One's Spouse and One's Children and How to Conduct Oneself, Containing 4 S'ifim</b><br> Two that were sleeping under one cloth, and the skin of the two of them is touching each other's - they may not recite the Sh'ma unless the cloth was separating between them from the waist downwards.
Mishnah Berurah
הלכה ב
אם היה ישן עם אשתו קורא בחזרת פנים לצד אחר ואפי' בלא הפסקת טלית משום דחשיבה כגופו ויש מי שאוסר ונכון לחוש לדבריו:
משנה ברורה
2.
If one was sleeping with his spouse, he may recite by turning away his face to the other side. And [this is so] even without the separation of a cloth because [one's spouse's body] is considered like one's [own] body. And there is [an authority] who forbids this, and it is correct to heed his words.
Mishnah Berurah
הלכה ג
אם היה ישן עם בניו בעודם קטנים מותר לקרות בחזרת פנים בלא הפסקת טלית ואם הם גדולים צריך להפסקת טלית:
משנה ברורה
3.
If one was sleeping next to one's children while they are still minors, it is permitted to recite through turning one's face without the separation of a cloth. And if they are older, one needs the separation of a cloth.
Mishnah Berurah
הלכה ד
עד כמה הם חשובים קטנים התינוק עד שיהיו לו י"ב שנים והתינוקת עד שיהיו לה י"א שנים ואפילו הביאו ב' שערות מותר ובשנת י"ג לתינוק וי"ב לתינוקת אם הביאו ב' שערות אסור בלא הפסק ואם לא הביאו ב' שערו' מותר ומשנת י"ג ואילך לתינוק וי"ב לתינוקת אפילו לא הביאו ב' שערות אסו':
משנה ברורה
4.
Until what age are they considered minors? The male child, until he is 12 years old and the female child until she is 11 years old. And even if they produced 2 [pubic] hairs, it is permitted [up to that age]. And during the 13th year for a male child and the 12th year for a female child, if they have produced 2 hairs, it is forbidden without the separation [of a cloth]. And if they have not produced 2 hairs, it is permitted. And from the 13th year and on for a male child and the 12th for a female child, even if they have not produced 2 hairs, it is forbidden.
Mishnah Berurah