Sif

הלכה א
דין מליחת המעיים. ובו ג' סעיפים:
אין מחזיקין דם בבני מעיים כגון בכרס ובקיבה ובדקין ובחלחולת (פירוש הכרכשא והוא המעי הדבוק בפי הטבעת) בלא שומן שעליהם לפיכך אם בשלם בקדרה בלא מליחה מותר אלא אם כן אסמיק: הגה וכ"ש אם נמלחו בכלי שאינו מנוקב דמותרים (מרדכי פכ"ה) מיהו לכתחלה צריכים מליחה בכלי מנוקב והדחה תחילה כשאר בשר (מרדכי וארוך) ויש חולקים בכרס ואומרים דמחזיקין בה דם ואפי' בדיעבד אסור בכרס ובית הכוסות כשאר בשר. (מרדכי ור"ן ואו"ה): אבל שומן שעליהם דינו כשאר בשר לפיכך כשמולחים החלחולת ושאר מעיים אין מולחים אותם בצד פנימי מעבר המאכל אלא בצד החיצון ששם השומן דבוק: הגה ואם מלח החלחולת מצד פנים ולא מצד חוץ הוי כאילו לא נמלחה כלל ואם נתבשלה כך טריפה אם יש עליה שומן מבחוץ ואם לא נתבשלה עדיין יחזור וימלחנה מבחוץ ומותרת (ארוך בשם הרשב"א) ביצים הנמצאים בעופות לאחר שחיטה אם לא נגמר החלבון שלהם רק החלמון לבד צריכים מליחה כשאר בשר ומותר למלחן עם בשר (ב"י סימן פ"ז) ואם נגמר אף החלבון אפי' הקליפה הקשה עליו כמו שהיא נמכרת בשוק נוהגין למלחה אך יזהר שלא למלחה עם בשר (מהרא"י בהגהת ש"ד) מיהו בדיעבד אין לחוש וכל שומן אפילו של עופות דינו כשאר בשר לענין מליחה והדחה (מרדכי):
משנה ברורה
1.
Blood is not assumed to be in the intestines (1) [1] such as in the paunch and the maw [2] and the bowels and the rectum (meaning the intestinal tube which is at the top of the anus), if they are without fat on them. Therefore if they were cooked in a pot without having been salted, they are permitted [3] unless they have a blush red appearance. Rema: And if they were salted in a vessel that does not have any holes, they are permitted. (2) [5] Nevertheless, initially they require salting in a vessel with holes and a preliminary washing as any other meat. Some disagree regarding the paunch and say that it does contain blood, [6] even post facto the paunch and reticulum of the ruminant stomach is forbidden as any other meat. However the fat that is upon them is as any other meat. Therefore when the rectum and other intestines are salted [7] they are not salted on the inner part over the actual food, (3) rather on the outside where the fat is attached. Rema: If the rectum was salted on the inner side and not on the outer side it is as if it wasn’t salted. [8] if it was cooked this way it is not kosher [9] if it has fat on the outside. If it wasn’t cooked yet (4) [10] go back and salt the outer part [11] and it is then permitted. Eggs that are found in poultry after being slaughtered if only the yolk was formed but not the white part of the egg, then it must be salted as any other meat. (5) [12] and it may be salted with other meat, if even the white part has been formed, even if the shell on it is as hard as the shell on eggs which are sold in the market, it is customary to salt it. However one must be careful not to salt it with other meat, put post facto one need not worry. All fat, even of poultry is considered as all other meat for the purposes of salting and washing.
Mishnah Berurah

הלכה ב
בני מעיים בלא שומן שעליהם אף על פי שאין מחזיקין בהם דם מותר למלחם עם בשר: הגה ויש אוסרין למלחם עם בשר (טור בשי"א) והכי נוהגין לכתחלה ובדיעבד מותר (מרדכי בשם ר' יואל והגהות אשר"י ואו"ה בשם א"ז):
משנה ברורה
2.
Intestines without fat on them, even though not containing blood (6) [13] may be salted with other meat. Rema: Some forbid them to be salted with other meat (7) and this is initially how one should act, however post facto it is permitted.
Mishnah Berurah

הלכה ג
שומן הכנתא (פירוש שומן הדקים אינטרי"לייא בלע"ז) שעל הדקים מלאה חוטים דקים מלאים דם ולפיכך יש אוסרים אותה לקדירה אפי' על ידי חתיכה ומליחה ועכשיו נוהגין היתר ואותם חוטין של דם כשאדם בקי בהם מותחן ונפשלים היטב עד שלא ישאר אחד מהם:
משנה ברורה
3.
The fat of the winding coil that is on the bowel is full of vessels containing blood. Therefore some forbid it to be cooked, even if cut and salted, but now we customarily permit it. Those blood vessels, which if someone is expert in, may be stretched and properly hung until not even one remains.
Mishnah Berurah

יורה דעה יורה דעה ב פרק עה
Yoreh De'ah Yoreh De'ah 2 Chapter 75